Wednesday, October 12, 2011

mcm2 perasaan..

hari sabtu lps (8okt 2011) wan talib pergi di jemput Ilahi..tak pernah aku menangis seteruk haritu , last menangis masa anak aku pergi masa aku bersalin awal (thn 2007 haritu)..(even sampai harini air mata asyik nak menitik kalau teringat kat dia.,.)..sedih teringat kat arwah wan sbb ni kali pertaama aku kehilangan org tersayang yg paling rapat dlm hidup aku sejak kecil..sampai harini aku jadi mcm2 bengong2..kejap2 rasa ok, kejap2 mcm blur..taktau apa yg d rasa..apapun, aku bersyukur wan pergi dgn mudah..Allah ambil balik wan sbb Allah sayangkan dia..tiap2 kali air mata nak menitik, aku cpt2 sedekahkan alfatihah kat wan, aku selalu ingat wan sedang bergembira dan seronok d alam sana, dekat dgn Allah..tu ja yg aku ingat..dan arwah baby kami yg meninggal thn 2007 tu pun aku selalu ingat mcm tu..dia sedang bermain2 dgn kwn2 dia d alam syurga, dan aku sgt gembira kalau arwah wan dan anak aku gembira d alam sana..

hari sabtu wan pergi, dari haritu tok dok sebut 'abg..abg..' sian sungguh aku tgk..w'pun tok dah terlantar, tp aku tau kasih syg yg dia kongsi dgn wan sejak berpuluh2 thn dulu sgt mekar sampai sekarang..sian tgk tok nangis..dan kami sekeluarga hanya mampu memandang..tak daya nak buat apa sbb semua tgh bersedih..

isnin -aku gagahkan diri jugak mai lab, sbb pg tu ada SEm..ptg balik awal..selasa-pegi AMREC kulim sbb dah janji dgn SV n kwn2 nak p seminar biomaterials..dan rabu harini, aku mai opis taktau nak buat apa..blur..sedih..keliru..taktau apa yg d rasa..jap g nak balik..rasa syahdu bila ingat insan kesayangan dah pergi..life is too short..saat ini kita bernafas, saat berikutnya Allah boleh ambil blik aapa yg Dia nak sekelip mata..dari Allah kita datang, kpd Allah kita kembali..INNALILLAH HI WAINNA ILAIHI RAJIUN...

2 comments:

  1. bersabarlah banyak2... ini peringatan untuk kita semua.... ajal maut di tangan TUHAN.... kita hanya mampu merancang.... TUHAN yang menentukan.... semoga kehidupan kita semua di dunia ini dirahmati dan diredhoi olehNYA.... amin...

    ReplyDelete
  2. K.shima, Allah pinjamkan wan utk kita kongsi kasih sayang dgn dia.. Skarang ni dia ambil balik sbb dia pun sayangkan wan.
    Al-fatihah...

    ReplyDelete