Saturday, September 26, 2009

syawal dtg lagi..

Alhamdulilah, thn ni sampai jugak kita ke bln syawal..salam kesedihan utk ramadhan yg berlalu pergi..moga2 ramadhan thn hadapan umur kita masih ada utk menikmatinya..InsyaAllah..

thn ni mcm thn2 sebelumnya raya kami hanya di perlis..cuma thn ni raya ke 3 kami sekeluarga (11 org-ahli keluarga dah bertambah..) balik ke perak, kampung opah aiman di teluk intan.


2 hari sebelum raye..aiman main bunga api di umah maktok di kbg gajah , abah la sifu aiman..



sabar menanti giliran..huhuhu..


dgn sepupu2 belah kbg gajah, asyraff dan haziq (along n angah) n paksu yid n abah aiman


main bunga api di taman sena pulak..dgn paklong nizam, kak long n yusoff (sepupu belah tmn sena)

malam raya- berbuka puasa di yasmeen canglun dgn opah n tok aiman..lps tu pi umah nyang aiman di bt 5, malam raya tido umah maktok aiman di kbg gajah..

raya pertama- di kbg gajah, dlm kol 11 pg kami meronda ke umah tok2 penakan aiman di behor lateh, umah tok wa, tok ngah, tok tam, n tok chik aiman..makan mcm2..mee, nasik beriani, laksa..lps tu pi umah nyang aiman..ptg balik singgah umah opah di tmn sena..magrib bertolak ke alor setar, pi umah ngah aiman, sebelah maktok..makan nasik tomato..nyum3


baju hari raya ke 2- raya pertama serba gold..gambar raya pertama byk dlp hp..huhu..

raya ke 2-mak su aiman ajak mai umah dia di pendang..kami pi beraya sana , makan nasik ayam, laksa..sedapp..!balik tu singgah alor setar, tukar tayar wira, sbb esok tu nak jalan jauh..balik perak..


aiman dan kak long ariesya di umah opah..


hari raya ke 2 dah merempit di tesco dgn baju melayu..

raya ke 3- bertolak ke ipoh dah hampir kol 12tgahri..sampai ipoh pun dah kol 5.30 ptg..jalan jem..kuar ikut jalan lama..sesat pulak..isk2..alhamdulilah sampai gak umah opah teh aiman di tmn meru, lps magrib pi umah tok lop di manjoi..lps tu terus balik telun intan, tido umah opah wah...zzzz


rombongan che kiah ke teluk intan..semua 11 org, opah wah di tgh2 (opah wah ni kakak opah aiman yg sulung)

raya ke 4- pg pi beraya umah tok chik di kg bahagia..lps tu tpt yg dituju tiap kali blk teluk intan ialah kedai mee mastan gani..tpt wajib tok n opah aiman tiap kali balik..huhuuhu..lps tu kami bertolak balik, singgah zoo taiping..rombongan bwk 3 kanak2 ni mmg meriah (aiman, kak long n yusof)..bising sungguh mulut aiman nampak mcm2 haiwan..maklumla kali pertama umi bwk pi zoo..heheh..malam baru bertolak balik ke perlis..sampai dah dkt kol 12 tgh malam.


di rumah opah wah di kg bahagia, teluk intan



naik keretapi dlm zoo taiping..kenderaan favourite aiman..

raya ke 5-pg rehat jap,lps tu bwk mak tok aiman pi PMC, lps tu pi beraya di sg petani..malam baru sampai umah.

hehe..tu la catatan raya aiman utk kali ni..thn ni tak banyak sgt aiman dpt duit raya berbanding thn lps..nnt umi simpan kan dlm ASB ek..

3 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. hah??org kg.bahagia,tlk intan??skampong la kite..saya raye pertame n kedua di sana..umah nenek btol2 blkg masjid..umah opahnye kat mane??

    ReplyDelete
  3. lorr sekapal la kite..hehhe..sy mmg lahir pun kat sane..tp tok dan opah dah takde..balik umah pak sedara n mak sedara je..umah pak sedara kat aza villa, kg bahagia..umah mak sedara lorong 3A kg bahagia..

    ReplyDelete