Tuesday, August 11, 2009

motivasi hari ini..

Minggu ni dan minggu sebelum2nya..sy mmg down..rasa mcm nak menyembah ke bumi..banyak sbb, sbb org tu la, sbb org ni la..banyak perkara terbantut...banyak kerja2 tertangguh, sampaila satu tahap saya cuba bercerita pd yg memahami masalah sy (sbb dia pernah berada di tpt sy, cuma keadaan sj berbeza)..antara nasihat dia yg masih sy simpan..

1. nak siapkan ###, sy perlu banyak berkorban..masa..tenaga..duit..n org2 sekeliling perlu memahami pengorbanan kita dan turut berkorban
2. listkan target or dateline..dah buat..dan
mesti ikut..!!
3.motivasikan diri sendiri setiap hari..
4.buat kerja 8am-5pm..ermm..ni payah sikit..but I'll try.
5.ermm apa lagik ek..ermm pegi bercuti di mana2 utk release..tp masalahnya sy terlampau banyak bercuti..tp saya rasa masih down..baru sy tersedar, sbb utama banyak kerja saya tertangguh adalah diri saya sendiri..


Ni baru jumpa di internet td..maybe yg membaca akan dpt manfaatnya..


“Saya hanya mahu berfikir secara positif, saya cuba sedaya upaya untuk melupakan perkara yang buruk dan biar apapun yang terjadi, saya cuba untuk tidak berfikir secara negatif. Yang utama ialah untuk melihat ke depan, kerana walau Anda tidak mengendahkan hari esok, ia tetap akan datang”

No comments:

Post a Comment